SHAREΜέσα από τη διαρκή εκπαίδευση και κατάρτιση, δημιουργούνται οι ιδανικές συνθήκες εργασιακής ευημερίας.
Από την Δήμητρα Δασκαλάκη, Γενική Διευθύντρια Οργανωσιακής Ανάπτυξης & Επικοινωνίας, METRO
Το περιβάλλον εργασίας στη χώρα μας, αλλά και σε ολόκληρο τον κόσμο βιώνει μία επανάσταση. Τίποτα από όσα ξέραμε πριν λίγα χρόνια για το HR δεν ισχύει πια και κάθε μέρα είναι διαφορετική από την προηγούμενη, με νέους όρους και κανόνες.
Αν κάθε μέρα αλλάζει ο τρόπος που επικοινωνούμε, δεν είναι φυσικό να αλλάζει και να εξελίσσεται ο τρόπος που εργαζόμαστε; Κι αν η κοινωνία δεν είναι ίδια με αυτή που ήταν πριν δύο χρόνια, δεν οφείλουμε να το εκμεταλλευθούμε για να δημιουργήσουμε ένα νέο καλύτερο αύριο για την εργασία στη χώρα μας σε κάθε τομέα;
Γιατί μέσα σε αυτή τη συνεχή εξέλιξη, υπάρχει κάτι που παραμένει σταθερό και αποτελεί το βασικό σημείο αναφοράς κάθε επιχείρησης: Το Ανθρώπινο Δυναμικό της. Οι άνθρωποι είναι αυτοί που οδηγούν μία εταιρεία στην ανάπτυξη και στην επιτυχία της. Και αυτό είναι κάτι που δύσκολα θα αλλάξει, είτε μιλάμε για εταιρεία τεχνολογίας, είτε για το Λιανεμπόριο Τροφίμων όπως εμείς.
Ως στελέχη Ανθρώπινου Δυναμικού, οφείλουμε να αποδεχθούμε το στοίχημα και να επαναπροσδιορίσουμε το ρόλο μας μέσα στους οργανισμούς, συμβάλλοντας στην αλλαγή της κοινωνίας προς το καλύτερο. Όχι μόνο αποδεχόμενοι τη διαφορετικότητα και υιοθετώντας τη συμπερίληψη – αυτό είναι κάτι που αποτελεί το αυτονόητο πλέον – αλλά δημιουργώντας τις συνθήκες για την ανάπτυξη, την ασφάλεια και την καλύτερη δυνατή εργασιακή καθημερινότητα των ανθρώπων μας.
Στη METRO λειτουργούμε προς αυτήν την κατεύθυνση μέσα από δύο βασικούς πυλώνες:
α. Την εκπαίδευση και την ανάπτυξη των ανθρώπων εξελίσσοντας τις δεξιότητες και την κατάρτισή τους σε όλα τα επίπεδα.
β. Κεφαλαιοποιώντας τη δύναμη του ψηφιακού μετασχηματισμού για να κάνουμε την επαγγελματική τους καθημερινότητα πιο ευχάριστη, πιο εύκολη και πιο ουσιαστική.
Οι άνθρωποι της METRO συνθέτουν ένα πολυσυλλεκτικό μωσαϊκό 11.000 ανθρώπων σε κάθε γωνιά της χώρας μας. Κάθε ένας και κάθε μία με τον δικό τους σημαντικό ρόλο, εργάζονται για να διατηρηθεί η εφοδιαστική αλυσίδα ενεργή, για να μπορούν οι πολίτες να προμηθεύονται απρόσκοπτα τρόφιμα και είδη πρώτης ανάγκης. Πρόκειται για μία δύσκολη και απαιτητική καθημερινότητα, που οφείλουμε να στηρίζουμε και να ενδυναμώνουμε με όλους τους δυνατούς τρόπους καθημερινά.
Α. ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, ΑΝΑΠΤΥΞΗ & ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ
Επενδύουμε σε ειδικά σχεδιασμένα εκπαιδευτικά συστήματα και προγράμματα, εξελίσσοντας τη γνωστική ευελιξία και αναπτύσσοντας τους ανθρώπους μας σε όλα τα επίπεδα της ιεραρχίας.
Χρησιμοποιούμε ψυχομετρικά εργαλεία, ώστε να χαρτογραφήσουμε τις δεξιότητες των στελεχών μας, και να τους υποστηρίξουμε με στοχευμένα εκπαιδευτικά προγράμματα.
Δημιουργούμε ακαδημίες για τα στελέχη 1ης γραμμής σε συνεργασία με πανεπιστημιακά ιδρύματα, συνδυάζοντας την ακαδημαϊκή γνώση με την καθημερινότητα του καταστήματος.
Ενισχύουμε το ηγετικό προφίλ των στελεχών διοίκησης με εξατομικευμένα προγράμματα coaching, αλλά και Ακαδημίες Ηγεσίας.
Υποστηρίζουμε εκπαιδευτικά το σύνολο των ανθρώπων μας μέσα από ένα καινοτόμο LMS, τη metrolearn, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να παρακολουθούν εκπαιδεύσεις που αφορούν στο ρόλο τους, αλλά και να επιλέξουν επιπλέον μαθήματα σε ευρεία θεματολογία, εμπλουτίζοντας τις γνώσεις τους. Η metrolearn σήμερα έχει περισσότερους από 10.200 ενεργούς χρήστες!
Στόχος της METRO είναι να εξασφαλιστεί η απόλυτη δυνατή ψηφιοποίηση σε όλες τις βαθμίδες, για την καλύτερη δυνατή διαχείριση των εργασιών και της άμεσης ενδοεταιρικής επικοινωνίας.
Β. Η ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΣΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΜΑΣ
Η πρόκληση στη METRO σήμερα είναι να μην υπάρχει πόστο εργασίας που να μην εκμεταλλεύεται τις δυνατότητες παροχής πληροφοριών και ψηφιακής εξυπηρέτησης, έτσι ώστε να κάνουμε την εργασιακή καθημερινότητα των ανθρώπων μας πιο ευχάριστη, πιο εύκολη και περισσότερο ουσιαστική. Στόχος μας είναι οι εργαζόμενοι να πραγματοποιούν τις βασικές κινήσεις μέσα στις εφαρμογές, να διαβάζουν πληροφορίες και να αντιδρούν, χωρίς να επιβαρύνονται με επιπλέον διαδικασίες, μειώνοντας τον αριθμό των «βημάτων» μιας διεργασίας & αυξάνοντας την παραγωγικότητα.
Η ενημέρωση, η ψυχαγωγία, πρακτικά θέματα που αφορούν βεβαιώσεις ή αιτήματα εργαζομένων, όλα γίνονται μέσα από πλατφόρμες και ψηφιακές εφαρμογές.
Από τον τρόπο που θα μας προσεγγίσει ένας υποψήφιος εργαζόμενος και θα υποβάλει το βιογραφικό του, μέχρι την καθημερινότητά του στο δίκτυο, στα κέντρα διανομής ή στα γραφεία μας, το στοίχημα είναι η τεχνολογία να βελτιώνει την εμπειρία του κάθε μέρα, αλλά και τους δείκτες απόδοσής του.
Χαρακτηριστικά ενδεικτικά παραδείγματα είναι το Μy Posto, η «ηλεκτρονική ομάδα» του κάθε τμήματος στα καταστήματά μας, απ’ όπου γίνεται η καθημερινή επικοινωνία και ενημέρωση των ανθρώπων μας στο πεδίο και το σύστημα WMS που διαχειρίζεται τα αποθέματα στα Κέντρα Διανομής, αλλά και στους χώρους πώλησης των καταστημάτων, ώστε η τροφοδοσία να γίνεται πιο αποτελεσματικά και στοχευμένα από τον εργαζόμενο.