Σε πλήρη αντεπίθεση έχει επιδοθεί τα τελευταία χρόνια στην εγχώρια αγορά χρωμάτων η Vitex, επιχείρηση της οικογένειας Γιαννίδη, της οποίας ηγούνται ως πρόεδρος ο Kωνσταντίνος Γιαννίδης και ως αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος ο Αρμόδιος Γιαννίδης αλλά και ο Γιάννης Γιαννίδης, επίσης με καθήκοντα διευθύνοντος συμβούλου.
Η αντεπίθεση εντοπίζεται στο γεγονός ότι η εταιρεία αναλαμβάνει σειρά πρωτοβουλιών στον εμπορικό τομέα αλλά και στον τομέα των επενδύσεων, προκειμένου να ενισχύσει τη δύναμη και τη δυναμική που διατηρεί έναντι του μεγάλου παίκτη της ελληνικής αγοράς που ακούει στο όνομα Vivechrom.
To γεγονός στην προκειμένη περίπτωση είναι ότι η επιχείρηση κατάφερε με την τιμολογιακή πολιτική που εφάρμοσε να κερδίσει μία θέση στο ράφι της Praktiker και να αντικαταστήσει στον τομέα της τροφοδοσίας της συγκεκριμένης αλυσίδας τη Vivechrom, η οποία συνεργαζόταν με την επιχείρηση από τη στιγμή της έναρξης λειτουργίας της εταιρείας DIY στην Ελλάδα, όταν δημιούργησε το πρώτο της κατάστημα στο Ελληνικό το 1991. Μία συνεργασία που κράτησε 30 χρόνια από το 1991 έως και το 2021 διεκόπη, με τη Vivechrom στον αντίποδα να ξεκινάει τη συνεργασία της μετά τη συγκεκριμένη εξέλιξη με τη Leroy Merlin. Για τη Vivechrom η διακοπή της συνεργασίας με την Praktiker εντός του 2021 υπολογίζεται ότι έφερε απώλειες πωλήσεων που ανήλθαν στα 3,8 εκατ. ευρώ.
Δείτε ακόμα: Μια συνέντευξη με τον Αρμόδιο Γιαννίδη, CEO της Vitex
Το 2021 η Vitex έγραψε διψήφιο ποσοστό ανάπτυξης των πωλήσεών της σε επίπεδο μητρικής εταιρείας, το οποίο ανήλθε σε 16,7%, με τον τζίρο της να αυξάνεται κατά 8 εκατομμύρια ευρώ σε σχέση με το 2020. Ο κύκλος εργασιών της από 47,7 εκατ. ευρώ που ήταν το 2020 έφτασε στα 55,7 εκατ. ευρώ. Μάλιστα, η Vitex κατάφερε να διπλασιάσει τις πωλήσεις της σε σύγκριση με το ιστορικό χαμηλό που είχε φτάσει το 2012 – στα 25,5 εκατ. ευρώ – έχοντας επηρεαστεί τότε από τις συνέπειες της δεκαετούς οικονομικής κρίσης. Επί της ουσίας, η Vitex στη διάρκεια του 2021 ενίσχυσε τον τζίρο της κατά 118% σε σχέση με το 2012. Ταυτόχρονα, το μέγεθος της αγοράς χρωμάτων στην Ελλάδα ενισχύθηκε κατά περίπου 30% από το 2012 έως και το 2021.
Aπό την πλευρά της η πρώτη εταιρεία στην αγορά, η Vivechrom, ολοκλήρωσε το 2021 με αύξηση κύκλου εργασιών κατά 2,8% και ενισχυμένη κερδοφορία. Για λόγους σύγκρισης των οικονομικών μεγεθών, αναφέρουμε ότι εντός του 2020 ο κύκλος εργασιών της Vivechrom ήταν 63,85 εκατ. ευρώ και τα καθαρά της κέρδη 10,10 εκατ. ευρώ.
Mία ακόμα κίνηση που έλαβε χώρα πρόσφατα από πλευράς της Vitex ήταν να προχωρήσει στη διάρκεια του Φεβρουαρίου στην ανακοίνωση νέων τιμοκαταλόγων, συμπεριλαμβάνοντας – μετακυλύοντας και τις αυξήσεις που απορρέουν από την παγκόσμια ανατίμηση των πρώτων υλών, των μεταφορικών και της ενέργειας. Από την αγορά η πρωτοβουλία αυτή εκλήφθηκε ως μία κίνηση έντονου ηγετικού συμβολισμού, καθώς για πρώτη φορά στην πρόσφατη ιστορία του κλάδου χρωμάτων η Vitex προέβη σε ανακοίνωση αύξησης τιμών πολύ νωρίτερα από τη Vivechrom, που συνήθιζε να ανοίγει πάντα τον χορό κάθε Μάρτιο και να θέτει τα όρια στην αγορά. Η κίνηση αυτή μάλιστα έγινε πριν την αύξηση της εποχικής ζήτησης – καθώς η πλειονότητα των Ελλήνων αγοράζουν χρώματα τον Μάρτιο – δίνοντας χρόνο στα καταστήματα να κάνουν προσφορές για έργα που επιθυμούν να αναλάβουν με νέες τιμές και να αλλάξουν τις τιμές στα ράφια τους.
Στον τομέα των εξαγωγών, τα προϊόντα της Vitex ταξιδεύουν σε περισσότερες από 20 χώρες του κόσμου. Ταυτόχρονα, διαθέτει και παραγωγική μονάδα, η οποία βρίσκεται στη Σερβία.
Η ιστορία της Vitex άρχισε να ξετυλίγεται το 1932 με δραστηριοποίηση στο εμπόριο ασφαλτικών μεμβρανών για τη μόνωση κτιρίων και συνεχίζεται με τη δημιουργία εγκαταστάσεων μαζικής παραγωγής υπό την επωνυμία Ερμής. Το 1960 η εταιρεία εισήλθε στην παραγωγή χρωμάτων και βερνικιών. Την ίδια χρονολογία δημιουργείται η μάρκα Vitex, που είναι το πρώτο προϊόν της εταιρείας στον κλάδο του οικοδομικού χρώματος. Η επιτυχία του προϊόντος βασίστηκε στο γεγονός ότι στέγνωνε γρήγορα.
Έκτοτε η εμπορική πολιτική στόχευσε στην ανάπτυξη του δικτύου διανομής σε ένα ευρύ δίκτυο χρωματοπωλείων της Ελλάδας, με την εταιρεία να αποτελεί τον πρώτο παίκτη με ελληνική ιδιοκτησία αυτήν τη στιγμή, αποτελώντας κάτι παραπάνω από υπολογίσιμη δύναμη και για τον πρώτο της αγοράς, την πολυεθνικών συμφερόντων Vivechrom.