Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Generation Y, Αναστάσιος Σπανίδης, αναλύει την ανθρωποκεντρική προσέγγιση της εταιρείας και τις προκλήσεις της αγοράς εργασίας
Eίναι τιμή μου που συμμετείχα για άλλη μία χρονιά στο CEO Initiative Forum, και μάλιστα στο πάνελ συζήτησης «The Future of Work». Στο πλαίσιο της παγκοσμιοποίησης, όταν αναφερόμαστε στους εργαζόμενους εντάσεως γνώσης, υπάρχει διεθνής ανταγωνισμός, κι ως εκ τούτου, τα Brain Drain, Brain Gain ή Re-Gain έχουν διαφορετική έννοια. Ένας προγραμματιστής, για παράδειγμα, μπορεί να μην χρειαστεί να εγκαταλείψει τη χώρα του (Brain Drain), αλλά να εργάζεται από οποιοδήποτε σημείο του κόσμου, για οποιαδήποτε εταιρεία. Αντίστοιχα, η ίδια ευκαιρία μπορεί να υφίσταται και για τις ίδιες τις επιχειρήσεις. Μπορούν να συνεργαστούν με στελέχη από οποιοδήποτε μέρος του κόσμου, χρησιμοποιώντας τις δεξιότητες που τους είναι απαραίτητες. Πλέον, η μεγαλύτερη πρόκληση της αγοράς είναι το Reskilling. Εξάλλου, ακόμη κι αν μια εταιρεία διαθέτει τον καλύτερο προγραμματιστή, αν αυτός δεν έχει την ικανότητα και τις δεξιότητες που απαιτούνται για να προσαρμόσει τις λύσεις στις ανάγκες της επόμενης ημέρας, η πρόκληση θα είναι μεγάλη, ειδικά αν πρόκειται για εταιρεία από τον κλάδο της τεχνολογίας που η καινοτομία είναι το «Α και το Ω».
Οι εταιρείες που είτε δεν θα έχουν ψηφιοποιηθεί αρκετά στο άμεσο μέλλον είτε δεν θα έχουν στραμμένο το βλέμμα μπροστά για να αξιοποιήσουν το καινούριο, θα έχουν χαμηλότερη προσαρμοστικότητα, με συνέπεια να είναι λιγότερο ανταγωνιστικές, θέτοντας έτσι εμπόδια στην ανάπτυξή τους.
Αυτό απορρέει από την εμπειρία που έχουν συσσωρεύσει οι εταιρείες του Ομίλου μας (Growth, Prosperity & Abundance), οι οποίες βρίσκονται στην πρώτη γραμμή των εξελίξεων της τεχνολογίας, και με επίκεντρο την τεχνητή νοημοσύνη προωθούν σθεναρά καινοτόμες επιχειρηματικές τάσεις, μετατρέποντας κάθε τεχνολογική πρόκληση σε ευκαιρία.
Ο εργαζόμενος αποτελεί τη μεγαλύτερη αξία για οποιοδήποτε εταιρικό σχήμα, είτε πρόκειται για μια πολυεθνική είτε για μια μικρή εταιρεία.
Οι εταιρείες θα πρέπει να αναλάβουν πρωτοβουλίες και να προσφέρουν εργαλεία και ερεθίσματα καινοτομίας στους εργαζομένους τους, ακόμη κι αν εκείνοι ανήκουν σε ετερόκλητα τμήματα (από προγραμματιστές μέχρι λογιστές), ώστε να αισθανθούν ότι αναπτύσσονται και εξελίσσονται, διατηρώντας – παράλληλα – αρμονία στην επαγγελματική και προσωπική τους ζωή.
Δεν πιστεύω στη λέξη «ισορροπία». Πιστεύω στη λέξη «αρμονία». Η ποσόστωση μεταξύ εργασίας και προσωπικού χρόνου δεν είναι 50-50, όπως δηλαδή θα καθοριζόταν με τον όρο «ισορροπία». Αντίθετα, η αρμονία έχει να κάνει με την ενέργεια που λαμβάνουμε – όση χρειαζόμαστε – από την οικογένεια, τους φίλους, την εργασία, την πνευματικότητά μας ή άλλες δραστηριότητες και κοινωνικές επαφές. Άρα, το ζητούμενο είναι ξεκάθαρα η «αρμονία» που για τον καθένα είναι διαφορετική.
Στην Generation Y, με βάση αυτή την αρχή, διερευνούμε τι είναι αυτό που χρειάζεται ο κάθε άνθρωπος – επαγγελματίας ξεχωριστά. Για παράδειγμα, αναζητούμε αν ένας εργαζόμενος έχει ξεκάθαρη εικόνα για την καριέρα του, και προσπαθούμε να δούμε πώς μπορούμε να τον βοηθήσουμε, προσφέροντάς του νέα γνώση, ώστε να κατανοήσει ποια είναι η εξέλιξή του και ποιο το νόημα για τον ίδιο.
Προσεγγίζουμε προσωποποιημένα το θέμα του Ανθρώπινου Δυναμικού, με καθοδήγηση από τα C-Suite στελέχη μας, για κάθε εργαζόμενο του Οργανισμού μας. Έτσι, δίνουμε κατεύθυνση και τεχνογνωσία στον άνθρωπο που έχουμε απέναντί μας, μέσα από εκπαιδευτικά προγράμματα που έχουμε αναπτύξει. Επενδύουμε συστηματικά στην εκπαίδευση και ανάπτυξη όλων των εργαζομένων. Ενδεικτικά σημειώνω ότι οι επενδύσεις που υλοποιούμε στον συγκεκριμένο τομέα αγγίζουν τις 250.000 ευρώ ανά έτος και αφορούν και τους 350 ανθρώπους του Ομίλου. Εστιάζουμε, δε, σε διαφορετικά θέματα, τα οποία δεν εμπίπτουν αποκλειστικά στο γνωστικό αντικείμενο του καθενός, αλλά σε μια σειρά από τομείς που λειτουργούν συμπληρωματικά στην προσωπικότητα και τη γενική γνώση που έχει αποκτήσει. Τέτοιοι τομείς μπορεί να αφορούν νέες, εξειδικευμένες δεξιότητες, όπως π.χ. την ικανότητα της διαπραγμάτευσης, τη γνώση ενός προγράμματος ή την τέχνη της επικοινωνίας – όλες απαραίτητες τόσο σε επαγγελματικό όσο και προσωπικό επίπεδο.
Θέτουμε την προσωποποίηση και την εξατομίκευση στο επίκεντρο της προσοχής μας, αναπτύσσοντας ευέλικτα προγράμματα προσαρμόσιμα στους ανθρώπους μας.
Δείτε σε βίντεο όλη τη συζήτηση της Αναστάσιου Σπανίδη με τον Απόστολο Μαγγηριάδη, στο πλαίσιο του CEO Initiative Forum 2022
*Φωτογραφία: Προσωπικό αρχείο
**Το άρθρο δημοσιεύται στην ειδική έκδοση του CEO Initiative 2022, που κυκλοφορεί Παρασκευή 23/12 μαζί με την ετήσια έκδοση του Fortune Greece με τις μεγαλύτερες εταιρείες στην Ελλάδα