Στο πλαίσιο της συζήτησης «Άνθρωπος και Εργασία στην Εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης» που διοργάνωσε το Υπερταμείο
Η Πέγκυ Βελλιώτου, Partner, Advisory, KPMG στην Ελλάδα, συμμετείχε ως κεντρική ομιλήτρια σε πάνελ συζήτησης που διοργανώθηκε στο πλαίσιο της 88ης Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης από το Υπερταμείο, το Σάββατο 7 Σεπτεμβρίου 2024. Το θέμα της συζήτησης ήταν «Άνθρωπος και Εργασία στην Εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης» και εξετάστηκαν οι σημαντικές αλλαγές που φέρνει η Τεχνητή Νοημοσύνη(ΤΝ) στην αγορά εργασίας, καθώς και οι νέες δεξιότητες που απαιτούνται από το ανθρώπινο δυναμικό.
Στην εκδήλωση συμμετείχαν διακεκριμένοι ομιλητές από τον χώρο της αγοράς εργασίας, της εκπαίδευσης και της ψηφιακής τεχνολογίας. Την έναρξη της συζήτησης έκανε ο Νίκος Μηλαπίδης, Γενικός Γραμματέας Εργασιακών Σχέσεων, ενώ τη συζήτηση συντόνισε η Υφυπουργός Εσωτερικών Βιβή Χαραλαμπογιάννη. Στη συνέχεια, τον λόγο πήρε η Πέγκυ Βελλιώτου, η οποία επισήμανε τη ριζική μεταμόρφωση της αγοράς εργασίας και την αυξανόμενη ανάγκη για συνεχή εκπαίδευση και απόκτηση νέων δεξιοτήτων. Ακολούθησαν παρεμβάσεις από τον Γιώργο Νικολετάκη, Διευθύνοντα Σύμβουλο της 100 Mentors, και την Ναταλία Θεοδούλου, Deputy Director People Transformation του Υπερταμείου.
Κατά την ομιλία της, η Πέγκυ Βελλιώτου τόνισε πως αποτελεί αναγκαιότητα ο επανασχεδιασμός ρόλων και δεξιοτήτων στην εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης. Πιο συγκεκριμένα, επικεντρώθηκε στην αλλαγή του χάρτη των δεξιοτήτων, επισημαίνοντας ότι οι επιχειρήσεις καλούνται να επανεξετάσουν τα οργανογράμματά τους και να ενσωματώσουν νέους ρόλους. Η ανάγκη για ισορροπία μεταξύ παραδοσιακών και νέων δεξιοτήτων αποτελεί τη χρυσή τομή, με την κα Βελλιώτου να επισημαίνει πως «η αγορά χρειάζεται ανθρώπους που έχουν τη θέληση να εκπαιδευτούν σε νέα αντικείμενα, αλλά και να διαθέτουν δομημένη κριτική σκέψη για την αξιολόγηση των πληροφοριών που παρέχει η ΤΝ, καθώς και δεξιότητες στην ερμηνεία και επεξεργασία δεδομένων, το λεγόμενο “storytelling”».
Συνέχισε προσθέτοντας ότι η μετάβαση στην ψηφιακή εποχή απαιτεί προσεκτική προσαρμογή από τις επιχειρήσεις. «Οι επιχειρήσεις αλλάζουν και επενδύουν στην ψηφιοποίησή τους σε όλους τους κλάδους. Παρόλα αυτά, χρειάζεται προσοχή στο πώς θα αξιολογήσουν το ανθρώπινο δυναμικό τους, με στόχο την επαναξιολόγηση των υφιστάμενων δεξιοτήτων και τη δημιουργία νέων, χωρίς να καταργούνται οι παλαιότερες», εξήγησε, τονίζοντας πως η επιλογή των εργασιών που θα αυτοματοποιηθούν θα πρέπει να γίνει με στρατηγική.
Παράλληλα, εξέφρασε την ανησυχία της για την καθυστέρηση της ελληνικής αγοράς στην προσαρμογή στις νέες τεχνολογίες, αναφέροντας πως «η ελληνική αγορά έχει δυστυχώς μείνει πίσω σε αυτόν τον τομέα, κάτι που οφείλεται σε μεγάλο βαθμό σε ελλείψεις στην εκπαίδευση».
Η συζήτηση έκλεισε με αισιόδοξα μηνύματα, καθώς οι ομιλητές υπογράμμισαν ότι η πρόοδος είναι εφικτή όταν η ΤΝ χρησιμοποιείται προς όφελος του ανθρώπου, διασφαλίζοντας ότι η τεχνολογία λειτουργεί σε συνεργασία με την ανθρώπινη ανάπτυξη. Η εκδήλωση κατέληξε σε ένα θετικό μήνυμα για το μέλλον της εργασίας, με την αλληλεπίδραση ανθρώπου και μηχανής να στηρίζεται στην ισορροπία και την κατανόηση.
Σχετικά με την ΚPMG
Η KPMG είναι ένας παγκόσμιος οργανισμός ανεξάρτητων εταιρειών παροχής Ελεγκτικών, Φορολογικών και Συμβουλευτικών υπηρεσιών. Οι εταιρείες μέλη της KPMG International Limited («KPMG International») δραστηριοποιούνται και παρέχουν επαγγελματικές υπηρεσίες με την επωνυμία «KPMG». Ο όρος «KPMG» μπορεί να αναφέρεται σε ξεχωριστές εταιρείες μέλη του οργανισμού της KPMG ή σε μία ή περισσότερες από τις εταιρείες μέλη ταυτόχρονα. Οι εταιρείες της KPMG δραστηριοποιούνται σε 143 χώρες και περιοχές, ενώ απασχολούν στις εταιρείες-μέλη παγκοσμίως περισσότερους από 273 000 συνεταίρους και εργαζομένους. Κάθε εταιρεία της KPMG είναι μια νομικά διακριτή και αυτοτελής οντότητα και αυτοχαρακτηρίζεται ως τέτοια. Κάθε εταιρεία-μέλος της KPMG είναι υπεύθυνη για τις δικές της υποχρεώσεις και ευθύνες. H KPMG International Limited είναι ιδιωτική Αγγλική εταιρεία περιορισμένης ευθύνης με εγγυητικές εισφορές. H KPMG International Limited και οι σχετικές με αυτή οντότητες δεν παρέχουν υπηρεσίες σε πελάτες. Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τη δομή μας μπορείτε να επισκεφθείτε τη σελίδα home.kpmg/governance
Σημείωση για το Συντάκτη: Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επικοινωνήσετε με τον κ. Αλκιβιάδη Σιαράβα, Marketing, Communications and Corporate Citizenship Manager της KPMG, asiaravas@kpmg.gr